Sport zwiększy Twój wzrost na 3 sposoby

Ruch jest nieodzowny dla wszystkiego, co żyje. Nawet zakorzenione drzewo szargane wiatrem wykonuje jakiś ruch. W granicach rozsądku człowiek potrzebuje aktywności fizycznej każdego dnia. Szczególnie osoby młode, z otwartymi nasadami kości, powinny go wykorzystywać dla maksymalizacji wzrostu z trzech powodów.

Sport to zdrowie.  Poprawia wydolność organizmu, wzmacnia serce, zapobiega otyłości, polepsza sen i samopoczucie, zwiększa odporność immunologiczną, a nawet pomaga zachować i zwiekszyć mineralną gęstość kości. Codzienny ruch daje jeszcze wiele innych korzyści, ale opowiem Ci, dlaczego istotnie zwiększa wzrost.

 

 

Obciążenie kości stymuluje ich rośnięcie

U osób młodych, wszelka aktywność fizyczna obciążająca kości długie w ich płaszczyźnie pionowej, przyspiesza i intensyfikuje kostnienie śródchrzęstne, istotnie zwiększając wzrost. Kość po prostu rośnie szybciej. Dodatkowo, sport zwiększa lub utrzymuje gęstość kości i zapobiega osteoporozie w każdym wieku.

Podniesienie poziomu hormonu wzrostu

Wysiłek fizyczny początkuje zmiany czynnościowe w całym organizmie, w tym stymuluje gruczoły wydzielania wewnętrznego i wyrzut hormonu wzrostu. Czytałem na ten temat sporo literatury i najciekawsze jest to, że nie trzeba przebiegać 5-ciu kilometrów dziennie, aby ilość hormonu wzrostu podniosła sie nawet 13-krotnie. Wyniki badań Instytutu Sportu w Warszawie i większości prac ze świata mówią jasno: zbyt długi wysiłek powoduje mniejsze zmiany w HGH.

Rozciąganie mięśni i ścięgien

Codziennie powtarzane rozciąganie mięśni i ścięgien stwarza optymalne warunki i daje największą swobodę kościom do rozwoju i wydłużenia. Mitem jest, że ćwiczenia rozciągające, takie jak joga, mogą rozciągnąć uformowane i twarde jak żelbeton kości – wspomniałem o tym tutaj.

Słowem – sport to same zalety. Zawrzyj codzienny ruch w swoim programie na wzrost (jest on podstawą), a osiągniesz zaskakujące efekty.

Tagged under:

2 Comments

  • Avatar

    kotlet Odpowiedz

    Witam. mógłby Pan podać jakiś szczegółowy plan ćwiczeń,
    I czy wiszenie na drążku coś daje

    • Alan Rybczyński

      Alan Rybczyński Odpowiedz

      Wiszenie na drążku lub inne metody dekompresji i rozprostowania kręgosłupa mogą dodać od 1-2 cm, do nawet 3 cm (w skrajnych przypadkach u osób starszych, bywały takie przypadki). Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ większość osób przez wieloletnią, nieprawidłową postawę i tryb życia, wykrzywia kręgosłup. Już zwykłe wyprostowanie się dodaje wzrostu.

      Szczegółowy plan ćwiczeń zamieściłem w ebooku. 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.